El divendres dia 11 de març inaugurem l’exposició col·lectiva ‘Un altre món’, 44 escultures de petit format conformen la mostra – a més d’una fotografia i una pintura-, peces pensades totes a partir d’una esfera del món i amb la reflexió particular de cada un dels artistes sobre el planeta. Així, les obres representen mons utòpics, mons imaginats, mons pensats, manipulats, utilitzats com a metàfora o simplement com a suport per al fet artístic.
L’any 2004 diferents artistes plàstic van rebre el repte d’expressar la seva visió particular del món i així evidenciar la idea de que aquest es pot veure de moltes maneres, sempre sota una mirada subjectiva.
El dia de la inauguració Margarita Rivière escrigué el següent text en clau humorística:
“(..) Tras largos trabajos en solitario, los reunidos exhiben su satisfacción por la obra hecha a partir de una materia prima de uso escolar. La paz impera y, por primera vez, no hay ningún policía protegiendo un evento de tal magnitud. La cumbre se muestra contenta: “Tenemos el mundo en nuestras manos”, dicen sin complejos. Es una evidencia que no necesita comprobación.
Informaciones de primera mano señalan que hay consenso sobre los tres puntos principales de las propuestas de acuerdo. Aunque no es oficial, podemos avanzar una síntesis de los tres puntos: “1- El mundo es diverso. 2- Con el mundo hacemos lo que nos da la gana. 3- Esto es: humor, belleza, pasión, color, sabiduría, arte”. La confirmación de esta propuesta estratégica de largo alcance ha creado enorme expectación. Por el momento no hay más datos, pero crece el interés por ver el mundo al revés y observarlo en posibilidades desconocidas hasta ahora.”
Margarita Rivière. Enviada especia l