El I Premio de Narrativa Diana Zaforteza ha premiat l’obra ‘Bar Urgel’ de l’escriptor Pablo Gallego Boutou

18/06/2024

El jurat del Premio de Narrativa Diana Zaforteza ha atorgat el guardó a l’escriptor Pablo Gallego Boutou per la seva obra Bar Urgel, escrita sota el sobrenom AKAKI AKAKIEVICH. Un premi que consisteix en una dotació de 20.000 euros i la seva publicació de la mà de l’editorial Galaxia Gutenberg. Aquesta peça ha estat destacada per ser “una novel·la original i fresca que retrata amb empatia i humor els conflictes originats per la normalització del discurs de l’odi”, segons ha apuntat el certamen literari, que l’ha seleccionat d’entre un total de 439 manuscrits tant d’àmbit nacional com internacional.

La Fundació Lluís Coromina ha estat un dels col·laboradors d’aquesta primera edició del certamen literari, que té la missió d’incentivar la creació i innovació literària i promoure l’autoria jove en la memòria de l’editora Diana Zaforteza, desapareguda el passat 11 d’octubre de 2022.

Pablo Gallego Boutou és actor, dramaturg i escriptor. El seu primer llibre de poemes Oboedescere va rebre el Premi de Poesia del  IXXVIII Certamen Nacional de Joves Creadors de la Comunitat de Madrid i també va rebre el XXIV Premi Internacional de Poesia Luís Feria pel seu segon poemari Nival.