S’inaugura ‘Especies mensajeras’ en el Círculo de Bellas Artes de Madrid, una mostra amb el suport de la Fundació Lluís Coromina

10/10/2024

Inspirant-se en els principis de l’evolució i jugant amb els límits entre el real i l’imaginari, Álvaro Soler-Arpa ha creat criatures que semblen sorgir d’un ecosistema distòpic. L’exposició Especies Mensajeras és la nova proposta de l’artista, que es va inaugurar aquest dimarts 8 d’octubre a la sala Goya del Círculo de Bellas Artes de Madrid, en un acte que ha comptat amb la presència de Ricard Planas, director de la Fundació Lluís Coromina Isern.

Fins a finals de gener de 2025, el públic podrà descobrir aquesta mostra comissariada per Marian Boadas, i recolzada per la Fundació Lluís Coromina, Bonart Cultural, Greenpeace i la Plastic Pollution Coalition, en què les escultures conviden a repensar la nostra relació amb el món natural.

Álvaro Soler-Arpa, nascut a Girona l’any 1974, és un artista que combina la seva formació en anatomia i dibuix amb una profunda fascinació per les formes orgàniques. Després d’una carrera en publicitat i cinema, on va col·laborar amb directors com Woody Allen o Alejandro González Iñárritu, va dedicar-se plenament a les arts visuals, centrant-se en la creació d’escultures i instal·lacions. La seva obra manté una connexió evident amb la natura, denunciant la devastació provocada per l’ésser humà i mostrant un gran interès per les conseqüències de la contaminació en el món que ens envolta.