El pròxim dijous 3 de setembre, a les 19 h, l’Espai Isern Dalmau de Barcelona acollirà la inauguració de l’exposició El cos dels cossos de l’artista colombià Leonel Castañeda Galeano a l’Espai Isern Dalmau de Barcelona, comissariada per Fernando Cuevas Ulitzsch. Una mostra que presenta el cos com un espai obert a múltiples experiències: la memòria, el desig, la malaltia, la cura i la transformació.
Mitjançant fragments de corporalitats, dispositius mèdics i objectes marcats disposats en vitrines, l’artista construeix presències que desafien la manera com comprenem la diferència. Els cossos que emergeixen en aquestes obres no busquen representar-nos ni oferir una imatge idealitzada d’allò humà; ben al contrari, ens interpel·len. Ens recorden que estem constituïts per experiències de fragilitat i dependència, i que és precisament en aquesta diversitat on rau la possibilitat de la trobada amb l’altre.
Artista i museògraf, Leonel Castañeda Galeano (Bogotà, Colòmbia, 1971) ha desenvolupat el seu treball en la intersecció entre l’art, la filosofia i l’experiència del cos. Des de fa més de trenta anys, ha construït una vasta col·lecció d’allò que la ciutat rebutja. Recorre els seus carrers a la recerca de vestigis que han perdut la seva funció i que, en ser apartats dels circuits de l’ús, semblen haver exhaurit el seu sentit.